نارین قلعه نائین به سایت موزه تاریخی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور تبدیل نارین قلعه به سایت موزه تاریخی نائین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته ۵ مهرماه، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با حضور الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با سفر به شهرستان نائین، از طرح‌ها، کارگاه‌های مرمتی و بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متنوعی که در شهرستان نائین وجود دارد، این شهرستان ظرفیت بالایی برای تبدیل‌شدن به یکی از مقاصد اصلی گردشگران در استان اصفهان را دارد.

کرم‌زاده ادامه داد: در این سفر با بررسی اعتبارات مرمتی شهرستان و همچنین میزان جذب و پیشرفت عملیات‌های مرمتی، خواهان کمک و همیاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به‌منظور جذب هر چه بیشتر اعتبارات مرمتی شهرستان و به‌خصوص مرمت و احیاء بازار تاریخی نائین شدیم.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تأمین اعتبارات لازم در آینده نزدیک، خانه تاریخی خواجه نائین به خانه صنایع‌دستی تبدیل خواهد شد، همچنین در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز نیز قلعه تاریخی نارین قلعه به سایت موزه تاریخی نائین تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و محوطه‌های تاریخی شهرستان نائین، بازار تاریخی این شهر است با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تأمین اعتبارات لازم، این بازار تاریخی احیا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080600301
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha